Saturday, November 11, 2017

HAKIKAT AL FATEHAH

HAKIKAT AL FATEHAH                         Ikuti tautan ini untuk bergabung ke grup WhatsApp saya: https://chat.whatsapp.com/5IxBFzz7sqC4oRtHk7GsbA                                 Mujiz Lang Buana  HAKIKAT AL FATEHAH

BISMILLAH  - menangis dan menilik ia akan dirinya

ARRAHMAN – engkau juga keadaan ku

ARRAHIM – Ya muhamaad.  engkau jua kekasihku. Tiada lain tempat mu.

ALHAMDULILLAH – Ya muhamaad ada aku ada mu iaitu puji.

HIROBBILALAMIN – Aku tuhan yang disembah yang mengetahui kun awalnya zahir yang dikandung oleh batin nya.

ARRAHMANNIRAHIM – pengetahuan mu itu nyata kebesaraan aku. Ada mu itu ada aku. Hanyalah yang ada sendiri aku.

MALIKIYAUMIDDIN – Ya muhamaad. Engkau raja yang menandai kebesaraan didunia diakhiratitu kepada batinnya aku. Kepada zahirnya itu hanyalah engkau. Akulah raja yang besar dan engkau lah kerajaan nya.

IYYA KANAK BUDDU – Ya muhamaad engkau itu aku. Aku itu engkau. Sembah mu itu akan kebesaraan, yang di sembah itu aku.

WA IAYYA KANAS TAIN – kalau ada engkau itu, engkau yang ada. Tiada mu itu aku yang ada. Maka tiada mu itu aku yang ada.  Kekasihku itu menandakan ada mu.

IHDINASSIROTHALMUSTAKIM  SIROTHALLADZI NA AN AM TA ALAI HIM -  nyataku itu, adamu itu akan gantinya didalam perbuatan aku. Telah nyatalah padamu ada tiada itu oleh ada aku mulanya adanya segala mukmin ada mu itu aku mukmin. Adamu engkau aku mukmin sekelian.

GHOIRIL MAADHU BIAALAIHIM – Ya muhamaad, engkau itu tiada lainnya daripada aku, mukminin didalam.

WALATHOLIN – Ya muhamaad, engkau itu bukan aku. Dan aku itu bukan engkau.
Ertinya : tiada perbezaan engkau dengan aku. Dan tiada antara dengan aku.

AMIN – Ya Mu Ya Aku. Inilah hakikat fatehah yang kebesaraan noktah ghaib aku. Akuan, se bukan dua.*
Klu ado versi YG lain nya kongsikan lah.

Aamiin...

No comments: